Download - Zobacz, jak zrobić fajną reklamę
Google Confidential and Proprietary 1
Programy reklamowe Jak to działa ?
2Google Confidential and Proprietary
www.google.pl
wiadomości
3Google Confidential and Proprietary
Wyniki organiczne vs. AdWords
Linki sponsorowane – pozycja zależy od reklamodawcy.
Wyniki organiczne – niezależne pozycjonowanie przez obiektywne algorytmy
4Google Confidential and Proprietary
Kampanie kierowane na strony AdSense
BlogiAktywni użytkownicy online
Serwisy muzyczneRozrywkowa społeczność
Wiadomo ściTechnologiczne, ekonomiczne, regionalne
Klienci odwiedzają dziennie miliony stron zgodnych z ich zainteresowaniami.
Gry onlineInne serwisy społecznościowe
5Google Confidential and Proprietary
Reklama na Stronach z Treścią
Konsumenci widzą reklamy, gdy przebywaj ą w Internecie
• Tematyka: Komputery
• Powiązane reklamy
• Wyświetlane w nawiązaniu do Treści Strony
Content Network
6Google Confidential and Proprietary
Formaty reklamowe
Image Ads
Gadget Ads
Text Ads
Video Ads
Reklamy Googlewww.imperiaonline.org
Gry Java od PlayŚciągaj najnowsze gry Java.Graj z Play!PlayMobile.pl
Google Confidential and Proprietary 7
Ile ruchu może na serwis Dziennik.pldostarczyć Google?
8Google Confidential and Proprietary
Potencjał
1,691
1,374
997
497
421
383
269
215
0 200 400 600 800 1,000 1,200 1,400 1,600 1,800
Życie na luzie
Hi-Tech
Polityka i wydarzenia
Kobieta
Motoryzacja
Nauka, edukacja
Sport
Gospodarka
Thousands
Potencjał ilo ści sesji
6 mln nowych sesji miesięcznie
9Google Confidential and Proprietary
Inne produkty?
10Google Confidential and Proprietary
Google Confidential and Proprietary 11
Część druga - SzkolenieJak prowadzić aukcję w AdWords?
12Google Confidential and Proprietary
Podstawy: Pozycja reklamy - Fakty
1. Wyższe pozycje uzyskują więcej kliknięć
2. Pozycja (AdRank) = Max CPC x Wynik Jakości (Quality Score)
3. Dobry Wynik Jakości zmniejsza min CPC
Im lepszy Wynik Jakości, tym więcej kliknięć i mniejszy koszt!
X =
QSCPC Pozycja
13Google Confidential and Proprietary
Podstawy: Co to jest Wynik Jakości?
Wynik Jakości odzwierciedla znaczenie i popularność reklamy dla użytkowników
Im lepsza i bardziej powiązana z wyszukiwaną frazą reklama - tym więcej klikających w nią użytkowników
Wynik Jakości to:
Współczynnik klikalności (CTR) – jak często użytkownicy widzący reklamę w nią klikają
Zawartość – słowa kluczowe w treści reklamy i na stronie
Historia – czy konto posiada historię efektywności kampanii?
i inne czynniki...
14Google Confidential and Proprietary
Pozycja (Ad Rank)
Ad #1
Ad #2
Ad #3
Ad #4
Ad #5
Ad #6
Ad #7
Ad Rank = MaxCPC * QS
15Google Confidential and Proprietary
Ad #1Ad #2
Ad #3Ad #4
Ad #5
Ad #6
Ad #7
Ad Rank = MaxCPC * QS
Ad #8
Ad #9
Pozycja (Ad Rank)
16Google Confidential and Proprietary
Rzeczywiste CPC
$0.37($0.37 x 1.8% = 0.66)
10.72($0.40 x 1.8%)
1.8%$0.40A
3
2
Position
$0.05
$0.39($0.39 x 1.0% = 0.39)
Actual CPC
0.38($0.25 x 1.5%)
0.65($0.65 x 1.0%)
Rank Number
1.5%
1.0%
CTR
C
B
Advertiser
$0.25
$0.65
maximum CPC
AdWords Discounter obniża CPC o poziomu, który wystarcza by wygraćaukcję
Google Confidential and Proprietary 17
Struktura konta AdWords
18Google Confidential and Proprietary
Struktura konta AdWords
KONTO ADWORDS
GRUPA REKLAM
KAMPANIA
GRUPA REKLAM
GRUPA REKLAM
KAMPANIA
Konto AdWords (max 25 kampanii). Kampania (max 100 grup reklam).
Konto:
Adres Email
Hasło
Informacja o Kliencie
Dane Płatności
Kampania:
Kierowanie Geograficzne
Dzienny Budżet
Daty Początku/Końca
Grupa Reklam:
Słowa kluczowe
Reklamy
19Google Confidential and Proprietary
• Kampanie dostosowane do struktury strony
• budżet przypisany do grup produktów
• Kampanie sezonowe lub kierowane geograficznie
• ustalanie początku i końca kampanii
• osobne kampanie na różne języki lub lokacje
• Grupy słów dostosowane do teksów reklam
• słowa brandowe – teksty ze sloganem, marką
• słowa sprzedażowe – tekst: przewagi, bonusy
• łatwe uruchamianie promocji, wprowadzanie zmian
CTR
Słowa kluczowe
Zalety dopasowania struktury konta
Google Confidential and Proprietary 20
Słowa kluczowe
21Google Confidential and Proprietary
Słowa kluczowe
Dokładne
(Exact) Zbli żone
(Broad)
Wykluczaj ąceDopasowanie
frazy
(Phrase)
Rodzaje dopasowania słów kluczowych:
22Google Confidential and Proprietary
Słowa kluczowe
Dopasowanie zbli żone
Dopasowanie zbli żone
• Reaguje także na synonimy i słowa podobne
• Przykład: używane samochody
Reklama pojawi się:
używany samochód
używane auta
niemieckie używane samochody
używane tanie samochody
23Google Confidential and Proprietary
Słowa kluczowe
Dopasowanie
frazy
Dopasowanie frazy
• Reklama pojawia się jedynie dla zapytańzawierających identyczną frazę
• Przykład: “u żywane samochody”
Reklama pojawi się:
używane samochody z Niemiec
tanie używane samochody
Reklama nie pojawi się:
używane tanie samochody
używany samochód
szybkie samochody
24Google Confidential and Proprietary
Słowa kluczowe
Dokładne
Dopasowanie dokładne• Najbardziej ‘precyzyjna’ forma dopasowania
• Reaguje jedynie na zapytania identyczne ze słowem kluczowym
• Przykład: [używane samochody]
Reklama pojawi się:
używane samochody
Reklama nie pojawi się:
samochody używane
używane tanie samochody
używane samochody z Niemiec
używany samochód
25Google Confidential and Proprietary
Słowa kluczowe
Zbli żone
Wykluczaj ące
Wykluczaj ące słowa kluczowe
(negatives)• Ograniczają wyświetlanie przy niechcianych zapytaniach
• Przykład: -wypadkowe
Wykluczaj ące
Wykluczaj ące
Dopasowanie
frazy
(Phrase)
26Google Confidential and Proprietary
• [używane samochody] (dokładne)
• mały zasięg, bardzo precyzyjne zapytania
• wysoki CTR, walka o pozycję, konkretny produkt
• ”używane samochody” (fraza)
• mniejszy zasięg ale dokładniejsze dopasowanie
• tytuły, nazwy własne, typy i modele
• używane samochody (zbliżone)
• duży zasięg – wysoka liczba odsłon
• skuteczny gdy istnieje wiele wariacji słowa
• niski CTR
CTR
Słowa kluczowe
Zalety ró żnych typów dopasowania
Google Confidential and Proprietary 27
Tekst Reklamowy
28Google Confidential and Proprietary
Tekst Reklamowy
Nagłówek: Puma 25 znaków
Linia 1: Puma – większy wybór. 35 znaków
Linia 2: Sprawdź jak niskie są ceny. 35 znaków
Widoczny URL: www.allegro.pl 35 znaków
29Google Confidential and Proprietary
Tekst Reklamowy - porady
• Nagłówek:
� Zawierający słowo kluczowe lub wyglądający wyjątkowy na tle innych
� Nazwa firmy w tytule nie zawsze jest skuteczna
• Tekst odpowiadaj ący słowom kluczowym:
� Cena produktu w tekście reklamy (bilety od 199 zł!)
� Wezwanie do działania (Sprawdź, Zobacz, Zarejestruj się)
� Komunikowanie przewag konkurencyjnych (Gwarancja, Rabat)
� Lokalizacja reklamy (Obuwie męskie Kraków)
� Krótkie komunikaty (Sprawdź promocje!, Rejestracja za darmo!)
• Widoczny URL
� Interkapitalizacja www.KoloroweTapety.pl
� Bez www KoloroweTapety.pl
30Google Confidential and Proprietary
Tekst Reklamowy - KIT
Narzędzie do wstawiania Słów Kluczowych
(Keyword Insertion Tool)
• Wstawia wywołujące reklamę słowo kluczowe do tekstu reklamy
Nagłówek: {Keyword:Buty sportowe} 25 znaków
Linia 1: {Keyword:Buty sportowe} – większy wybór. 35 znaków
Linia 2: Sprawdź jak niskie są ceny. 35 znaków
31Google Confidential and Proprietary
Tekst Reklamowy
Co wolno, a czego nie wolno zamieszczać?
https://adwords.google.pl/select/guidelines.html
Wskazówki Redakcyjne Google AdWords
Google Confidential and Proprietary 32
Etapy tworzenia kampanii
33Google Confidential and Proprietary
Cztery etapy tworzenia Udanej Kampanii
1Myśl jak użytkownik –identyfikacja odbiorcy
2Twórzi grupuj wartościowe słowa kluczowe
4Śledź efekty –optymalizuj ROI 3
Testuj teksty reklam i słowa kluczowe
Google Confidential and Proprietary 34
Content Network
35Google Confidential and Proprietary
Szybko, łatwo i przyjemnie!
Wystarczy określić kontekst !
Przykładowa kampania dla kosmetyków:
Lista słów kluczowych (3 -10 słów):1 grupa: kobieta, zdrowie, kosmetyk2 grupa: kosmetyki kobiece, kremy, skóra3 grupa: piękna twarz, makijaż, pielęgnacja
Reklamy:Siła brandu, slogan reklamowy, call to action, pomysł na wyjątkowość !
Możliwość umieszczania kampanii displayowych, video i dla wybranych kampanii rozliczeń PPA (Pay Per Action)
Kampanie kierowane na Content Network