kampanie adwords w praktyce
Post on 14-Jul-2015
406 Views
Preview:
TRANSCRIPT
KAMPANIE ADWORDS – ZRÓB TO SAM
1. Wprowadzenie do AdWords
2. Struktura konta AdWords
3. Przykładowa kampania
4. Analityka kampanii
ZAGADNIENIA
PPC (Pay Per Click) – reklama rozliczana w formiepłatności za każde kliknięcie.
AdWords to system reklamowy firmy Google umożliwiający reklamowanie się w wyszukiwarceGoogle oraz w witrynach partnerskich należących do sieci reklamowej Google AdSense.
CZYM JEST PPC I ADWORDS
CTR (%)– współczynnik klikalności(Kliknięcia/Wyświetlenia)
CPC – koszt kliknięcia
Pozycja reklamy – 3 I 8
CZYM JEST PPC I ADWORDS
Sieć wyszukiwania – wyszukiwarka Google + partnerzywyszukiwania (onet.pl, AOL).
Sieć reklamowa - Sieć reklamowa to ponad milion witryn, filmów i aplikacji, w których możesz wyświetlać reklamy. 90% odbiorców Internetu na całym świecie i ponad 2 miliony witryn wydawców.
SIEĆ REKLAMOWA I SIEĆ WYSZKIWANIA
Tylko sieć wyszukiwania – Google + partnerzy(instalacje aplikacji mobilnej, dynamiczne reklamy w wyszukiwarce).
Tylko sieć reklamowa – reklamy tylko w siecireklamowej (remarketing, zaangażowanie, instalacjeaplikacji mobilnej, reklamy w aplikacjach).
Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową– połączenie obu typów kampanii.
Kampania produktowa (PLA) – reklamy dla sklepów.
TYPY KAMPANII ADWORDS
STRUKTURA KONTA ADWORDS
Konto AdWords
• Dostęp do konta
• Dane rozliczeniowe
• Płatności
Najogólniejsza jednostka organizacyjna w AdWords. Można posiadać jedno konto dla jednej domeny.
STRUKTURA KONTA ADWORDS
Kampania
• Nieograniczona ilość
• Typ kampanii
• Budżet miesięczny/dzienny
• Geolokalizacja
• Urządzenia
• Język
• Harmonogram reklam
• Rozszerzenia reklam
STRUKTURA KONTA ADWORDS
Grupa reklam w sieci wyszukiwania
• Kierowanie: słowa kluczowe
• Reklamy - tekstowe
• Rozszerzenia reklam
STRUKTURA KONTA ADWORDS
Grupa reklam w sieci reklamowej
• Kierowanie: słowa kluczowe, miejsca docelowe, tematy, zainteresowanie i remarketing, demografia
• Reklamy – tekstowe, graficzne statyczne, graficzneanimowane, video
• Rozszerzenia reklam
STRUKTURA KONTA ADWORDS
STRUKTURA KONTA ADWORDS
Słowo kluczowe
• Stawka CPC
• Strona docelowa
• Typ dopasowania
Reklama
• Tekst reklamy
• Strona docelowa
SŁOWA KLUCZOWE
Słowa kluczowe – typy dopasowań
Dopasowanie przybliżone - Przykład: kotyMożliwe dopasowane wyszukania: koty, zdjęcia kotów, adoptuj kota
Modyfikator dopasowania przybliżonego –
Przykład: +adoptuj +kotaMożliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, jak adoptować kota, kot do adopcji
SŁOWA KLUCZOWE
Dopasowanie do wyrażenia - Przykład: "adoptuj kota"Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka, jak adoptować kota
Dopasowanie ścisłe - Przykład: [adoptuj kota]Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka
Dopasowanie wykluczające - Przykład: -bezpłatneNiedopasowane wyszukania: bezpłatna adopcja kotów, bezpłatne kalendarze z kotami
SŁOWA KLUCZOWE
• Nagłówek – 25 znaków
• Wyświetlany URL – 35 znaków
• 1 linia tekstu – 35 znaków
• 2 linia tekstu 35 znaków
• URL docelowy - nieograniczony
REKLAMY TEKSTOWE
Wynik jakości – wskaźnik jakości słów kluczowychobliczany na podstawie przewidywanegowspółczynnika klikalności, trafność reklamy i jakośćstrony docelowej.
Obliczany przy każdym wyświetleniu reklamy.
Wyższy wynik jakości = wyższy ranking reklamy = wyższa pozycja reklamy przy niższym koszcie zakliknięcie.
WYNIK JAKOŚCI
WYNIK JAKOŚCI
Ranking reklamy = max. CPC x Wynik Jakości
Faktyczne CPC =
ranking najleszej reklamy do pobicia/nasz wyn. Jakości
+ 0,01 zł
Faktyczne CPC = (1 zł x 5) / 9 + 0,01 zł = 0,57 zł
RANKING REKLAMY
Struktura konta jako komoda…
Komoda = kampania
Szuflady = grupy reklam
Części garderoby = reklamy i
słowa kluczowe
STRUKTURA KONTA ADWORDS
• Zawsze rozdzielaj sieć reklamową od sieciwyszukwiania.
• Staraj się odwzorować strukturę swojej strony.
• Używaj maksymalnie około 20 słów kluczowych najedną grupę reklam.
• Używaj osobnych kampanii do rozdzielania budżetudla poszczególnych usług/produktów.
STRUKTURA KONTA ADWORDS
• Korporacja taksówkarska z Krakowa
• Budżet – 1000 zł miesięcznie
• Zasięg działania – Kraków
• Oferta – przewóz osob – standardowa usługa, taxi bagażowe, bus, zakupy na telefon
PRZYKŁADOWA KAMPANIA
Przed przystąpieniem do tworzenia kampanii musimyustalić jej cele!
Taxi:
Zdobycie nowych klientów – wykonanie telefonu do centrali
CELE KAMPANII
• https://adwords.google.com/KeywordPlanner
• Strona firmowa
• Oferta – materiały reklamowe
• Strony konkurencji
• http://keywordtool.io/
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
TWORZENIE STRUKTURY KONTA
PŁATNOŚCI
PŁATNOŚCI
PŁATNOŚCI
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
TWORZYMY KAMPANIĘ
ANALIZA KAMPANII – CPC, POZYCJA, CTR
ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI
ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI
ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI
ANALIZA KAMPANII – WSZYSTKIE FRAZY
ANALIZA KAMPANII – WSZYSTKIE FRAZY
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
• Śledzenie celów
• Śledzenie transakcji e-commerce
• Budowanie zaawansowanych list remarketingowych
• Automatyczne liczenie współczynnika konwersji, ROI itp.
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
• Aby połączyć konta AdWords i Analytics musząznajdować się na wspólnym koncie Google.
• Musimy posiadać pełny dostęp do obu kont.
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
GOOGLE ADWORDS…
• adwords.google.com/KeywordPlanner
• keywordmixer.com
• goo.gl/WkfKJ8
• adwords-pl.blogspot.com
• support.google.com/adwords/
• blog.semanticad.pl
• kampanieadwords.org/wiedza-ppc/
PRZYDATNE LINKI
DZIĘKUJĘ
top related